Én nem kapok a kurzusért kreditet. Nem vagyok annak a generációnak a szülöttje,
akik már jól értenek (érthetnének) ehhez a technikához. Bár sok tekintetben
jóval szélesebb körben és nagyobb tudással kezelem az IKT-s technikákat, mint a
gyerekeim. Egyszerűen érdekel és mindig is érdekelt ez a világ. Az első
pedagógusok között voltam, akiket az állam annak idején számítógéphez
„juttatott”, így lettem oktatás informatikus. Ezért végeztem el a Szegedi
Tudományegyetemen az informatikus könyvtáros képzést. Pedagógus szakvizsgát a
Corvinus Egyetemen szerettem volna „tenni”, e-learning szakértő szakon, de
legnagyobb bánatomra nem indult a képzés. Így kerültem az ELTÉre (no meg a
TÁMOP pályázat „nyomására”), ahol valahogy kapcsolatba kerültem Ollé János
blogjával, nyitott kezdeményezéseivel. Azóta követem az eseményeket,
jelentkezem virtuális és konnektivista kurzusokra, nézem a Pedagógia-Online
webináriumait (online), stb., stb. Szóval úgy érzem, igazán elkötelezett
vagyok.
Most mégis aggódom. (Nem a kreditek miatt. :-) ) Még az egyetemen tanultam a
hiperszöveg (hypertext) elterjedéséről (a hipermédiát most ne is említsük),
melynek a legismertebb képviselője a WWW (Word Wide Web). Azt tanultam, hogy
itt az ember fia nem lineárisan fogadja be a szöveget, nincs sorrend a
befogadásra, szabadon barangolhatunk. A szabadság azonban, a hatalmas
információmennyiség miatt dezorientációhoz vezethet. Eddig a tudományos része. Vagyis van még egy, kicsit
áltudományos, de ott tanították ezt is: Az ember nem szemetel a Neten. Persze
ez ma már nem lehet igaz, hiszen a nagy Internetes tartalomszolgáltatók maguk
generálják, hogy minél többen legyenek „aktívak”, cseteljenek, blogoljanak,
twitterezzenek, stb. a világhálón. (Vajon a szerverek kapacitása meddig bírja
ezt? No, ehhez a részéhez valószínű nem értek.)
Szóval azt próbálom feldolgozni magamban, hogy ha írok heti 2 db 12ezer
karakteres blogot, kommentelek 28-at, posztolok a Facebookon, megosztom rövid
gondolataimat a Twitteren, az nem szemetelés-e? Ugyanis ki van zárva, hogy
minimum 60 különböző gondolat jusson eszembe. (2x28 + 2 blog + 2 post…) Tehát,
vélhetően az fog bekövetkezni, hogy 1 gondolatot többször is elmondok majd.
Többszörösen leszek jelen a csoportban és a hálón is. (Lehet, hogy csak velem
van baj? Nem vagyok elég kreatív?)
Ezek a gondolatok gyötörnek (no és az, hogyan lesz időm a szakdolgozatomra), de
közben nagy a várakozás bennem! Ezért aztán senki se hallgasson a kételyeimre,
különösen azok ne, akik kreditet is kapnak érte!! Remélem májusra már el is
felejtem, hogy ezt írtam indulásként.
Kedves Kolléganő, remélem megengeded, hogy így szólítsalak. Többé-kevésbé megértelek, nekem is vannak olyan érzéseim a kurzus kapcsán, mintha valami abba a helyzetbe hozna, hogy innentől csak a másik kezemet használhatom, ha tennivalóm lenne. De, ez párnap után elmúlt. Most arra kérlek, nehogy azon igyekezz, hogy elfelejtsd a kezdetek előtti aggodalmaidat; mert akkor nem lesz igazán értékes a saját eredményed.
VálaszTörlésAz elvárás az igencsak magas, ha meggondolod nem csak az elsajátítás alapja a gyakorlás, hanem ezalatt megérlelődik benned az információs társadalomra adott válaszod.