2012. július 27., péntek

Virtuális Oktatás Börze


A Virtuális Oktatás Börzéről véletlenül hallottam valamelyik közösségi oldalon. (Ez az átka annak, ha az ember több csoportnak is a tagja, ha túl sok embert követ a Twitteren, ha túl sok hírt olvas a Google Olvasóban. Vagyis kicsit később, már nem tudja, honnan is a hír.)

A Virtuális Oktatás Börze, első ránézésre, egy flash alapú virtuális tér (ez a Firefox és a Flash player újabban megjelenő ütközései miatt jelenthet némi problémát, de nyilván más böngészőkben nem áll fenn ez a hiba). Egy kiállítás, ahol (jelen esetben) képzéseket kínáló cégek, egyetem(ek), intézmények jelentek meg. A felület teljes palettája regisztrálás után érhető el a képzést keresők számára.

Az első belépéskor egy rövid kérdőív kitöltésére kérnek minket, melynek segítségével behatárolják, hogy mely kiállítók felelnek meg legjobban igényeinknek. Ez egy jó funkciója a felületnek, bár az idei börzén (számomra is meglepő módon) viszonylag kevés kiállító van jelen, így az összes képzés megtekintése sem okozhat a látogató számára gondot.
A teszt kitöltése után kezdhetünk a számunkra felkínált "találatok" megtekintésével, de én mégis ellátogattam a kiállítás információs pultjához. Itt megtudtam, hogy melyik kft. a szervező (ők egyébként kiállítóként is jelen vannak), és, hogy az Educatio támogatja a rendezvényt. Sajnos tulajdonképpen csak ennyi, amit az eseményől meg lehet tudni. Ugyan működik "Bővebb információ" és "Tovább" gomb, de ezek sem visznek "bővebb információt" nyújtó felületekre.


  http://www.virtualisoktatasborze.hu/#/standInfo/12/zona2

A kiállító térben 9, általunk is ismert (ismerhető) cég standjaira látogathatunk el. Ezek között található a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kara, melynek kínálata igen bőséges, de a már lezajlott felvételi eljárásokon belüli képzéseket is tartalmazza, így ezek már csak a következő "felvételi" időszakban lehetnek relevánsak. A standok felépítése hasonló, mindegyik kiállító rendelkezik recepcióval, videószobával és külön bemutatkozó helyiséggel. A recepción csetelhetünk a kiállító képviselőjével, kérdéseinkre azonnali válaszokat kaphatunk. Az egyes képzések listájában lehetőségünk van bővebb információt kapni az adott képzésről, de valami miatt (nyilván az ügyetlenségem az oka) ennél a funkciónál órákig a homokórát működtette a rendszer, majd kaptam egy e-mailt, hogy a cég hamarosan megküldi az általam kért tájékoztatót. (Tegnap óta még nem érkezett meg.)
Körülbelül ennyi funkciót sikerült megismernem.
A fő oldalon megtekinthető, hogy hány online látogató böngészi éppen a honlapot, nem próbáltam (:-)), de talán velük is csetelhetünk.

Összegezve: Amikor a kiállítás nevét elolvastam, igazából én pedagógus képzésekre asszociáltam. Hát ez az elképzelésem nem teljesült. A kínálat legtöbb eleme pénzügyhöz, közgazdasághoz, ügyvitelhez, nyelvtanuláshoz kapcsolódik. (Természetesen találtam egyéb lehetőségeket is, pl. cukrászati oktatást.) A felület tetszetős, de nekem nagyon hiányzott, hogy az egyes képzésekről azonnali  bőséges információt szerezhessek, letölthető dokumentum formájában. Talán ezt, az általam hiányosságnak vélt problémát küszöböli ki az azonnali cset lehetősége.
Mindenesetre jó kezdeményezésnek tartom a börze létrejöttét, és valóban a jövő lehetőségei között számontartandónak vélem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése