Már jó régen
vége (sajnos) a Virtuális Egyetem Élet a virtuális térben képzésének. A
befejezéskor megígértem, hogy írok azokról az órákról, melyekről nem írtam első
bejegyzésemben, de "ember tervez..."
Most itt az alkalom, van időm, megírom, amire még emlékszem. Ehhez segítségemre vannak a virtuális kampuszon készített képek.
A soron következő órán először csak megfigyelők voltunk, a Debreceni Egyetem hallgatói Second Lifeban mélyítették el matematikai tudásukat. Egy meglepően egyszerű eszközzel, számomra mégis bonyolult matematikai fogalmakat tanultak. A feladat fizikai lényege a tárgyak mozgatása volt. Kívülállóként ismét az volt tanulságos, hogy egy egyszerű tárgy megalkotásával, használatának megtanításával milyen színessé, élvezetessé lehet tenni, az amúgy (számomra) száraz és nehéz matematika megtanítását. A hallgatók tanulás közbeni kommunikációjából is az derült ki, hogy érdekli őket a feladat.
Most itt az alkalom, van időm, megírom, amire még emlékszem. Ehhez segítségemre vannak a virtuális kampuszon készített képek.
A soron következő órán először csak megfigyelők voltunk, a Debreceni Egyetem hallgatói Second Lifeban mélyítették el matematikai tudásukat. Egy meglepően egyszerű eszközzel, számomra mégis bonyolult matematikai fogalmakat tanultak. A feladat fizikai lényege a tárgyak mozgatása volt. Kívülállóként ismét az volt tanulságos, hogy egy egyszerű tárgy megalkotásával, használatának megtanításával milyen színessé, élvezetessé lehet tenni, az amúgy (számomra) száraz és nehéz matematika megtanítását. A hallgatók tanulás közbeni kommunikációjából is az derült ki, hogy érdekli őket a feladat.
Matek |
A következő
két órán játszottunk. Az elsőn vívtunk, a másodikon pedig egy játékasztalnál próbáltunk
ki egy pusztán szerencsejátéknak látszó, mégis stratégiai játékot.
Tulajdonképpen a vívás is a stratégiára épült, hiszen az avatarok megadott
lépésszámmal mozogtak. Célszerű volt előre kigondolni, hogy milyen távolságra
közelítjük meg az ellenséget, megtámadjuk-e vagy inkább visszavonulunk. Ha előzetesen
jól döntöttünk, akkor könnyen le lehetett győzni a szembenállót.
Vívás |
Vívás |
Az ezt követő
két órán azt gyakoroltuk, hogy hogyan tudunk idegen, de ingyenesen elérhető
Second Life-os helyeken tájékozódni, ingyenes tárgyakat begyűjteni magunknak. A
megadott helyek lenyűgözőek voltak, jártunk Párizsban, Londonban és egy
egzotikus állatokkal tarkított helyen (a nevére persze már nem emlékszem).
Nehezen ment a tárgyak begyűjtése, szerencsére ezeknél a feladatoknál működött
a résztvevők között a kooperatív csoportmunka, így sosem tértem haza üres
kézzel.
Párizs |
Közben hozzánk
csapódott egy kis „olvasás társaság”. Az ő foglalkozásaikra is be lehetett
jelentkezni. Virtuális környezetben beszélték meg kedvenc olvasmány
élményeiket, az általuk olvasott új könyveket. Csak megfigyelőként vettem
részt, de élveztem az eszmecserét, különösen ami a kortárs irodalomról szólt.
Zárásképpen megbeszéltük a képzés tapasztalatait, de hogy ekkor se unatkozzunk különböző „tárgyakat”, ruhákat vehettünk magunkra, színesítve ezzel személyiségünket.
Londoni mini farkas |
Várom a szeptemberi folytatást!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése